معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طرح جدید برنامه درسی نیست، بلکه باید با دید متفاوتی نسبت به برنامه درسی موجود نگریست و همه ابعاد آن را مورد توجه قرار داد.
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری وایتال، حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران کل و معاونان آموزش ابتدایی ادارات کل آموزش و پرورش کشور گفت: اهتمام ما تقویت مدارس دولتی است و این اتفاق، از رهرو توجه به محتوای برنامه درسی و انتخاب معلم مناسب ممکن است و عناصر مختلف برنامه درسی باید به شکل صحیح در مدرسه پیاده شود.
وی با گرامیداشت یاد شهید رییسی و شهدای خدمت اظهارکرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قلب آموزش و پرورش است و باید در حوزه آموزش و برنامه درسی مرجعیت داشته باشد که تاکنون به همین صورت بوده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معاونت ابتدایی به عنوان مجری برنامه درسی در بخش آموزش در حال انجام برنامه های مختلفی است، افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی متولی امر آموزش و پرورش در حوزه تولید برنامه درسی است و هر کتاب یا ابزار کمک آموزشی که بخواهد وارد مدرسه شود باید از این سازمان مجوز بگیرد.
طریفی حسینی اذعان کرد: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طرح جدید برنامه درسی نیست؛ بلکه باید با دید متفاوتی نسبت به برنامه درسی موجود نگریست و همه ابعاد آن را مورد توجه قرار داد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سواد خواندن و ارتقای مهارت های زبانی دانش آموزان از مسایل مهم معاونت آموزش ابتدایی است که تاکنون طرح های مختلفی در این زمینه اجرا شده است؛ اما سازمان پژوهش و برنامه ریزی بسته تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی را طراحی و ارایه کرده است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی ادامه داد: تلاش کرده ایم تا در وزارت آموزش و پرورش از طرح محوری به سمت برنامه محوری و فرایند محوری حرکت کنیم و طراحی بسته های تربیت و یادگیری در همین راستا اتفاق افتاد.
طریفی حسینی ابراز کرد: فرایند تغییر کتب، قبل از تصویب سند درسی ملی اتفاق افتاد و باعث شد تا راه تامل و بررسی بسته شود؛ اما امروز باید تلاش کنیم فهم دقیق و درستی از ابعاد برنامه درسی ملی به دست آوریم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان لزوم تلاش برای پشتیبانی علمی از مدارس، تصریح کرد: اهتمام ما تقویت مدارس دولتی است و این اتفاق، از رهرو توجه به محتوای برنامه درسی و انتخاب معلم مناسب ممکن است و عناصر مختلف برنامه درسی باید به شکل صحیح در مدرسه پیاده شود.
وی با اشاره به اینکه در آزمون استخدامی درصددیم تا افرادی انتخاب شوند که بهترین اشخاص و متناسب ترین افراد برای انتقال مفاهیم آموزشی باشند ابراز کرد: وجه ممیزه طرح شهید همت با دیگر طرح های اجرا شده، مسیله محوری و ارتباط بین معلمان بود که هرجا اتفاق افتاد باعث شد طرح موفقی اجرا شود.
طریفی حسینی خاطرنشان کرد: باید از فرصت تابستان برای آموزش به مدیران مدارس ابتدایی استفاده کرد تا با این مسیله به صورت جدی درگیر شوند.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزارت آموزش و پرورش به دنبال طرح جدید برنامه درسی نیست" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزارت آموزش و پرورش به دنبال طرح جدید برنامه درسی نیست"، کلیک کنید.