دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی گفت: بازار سیاهی در تعیین بلیت هواپیمای تهران – نجف راه نیفتاده و شرکتها خودشان قیمتها را تعیین میکنند و برای اینکه بتوانند هزینههای خود را پوشش دهند باید قیمت بلیت را به گونهای باشد که بین رفت و برگشت تعادل ایجاد شود.
مقصود اسعدی سامانی در گفتوگو با وایتال، در پاسخ چرایی افزایش قیمت بلیت هواپیمای تهران – نجف در ایام تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: بلیت پروازهای خارجی مشمول نرخ گذاری نیست و تابع عرضه و تقاضا و نرخ ارز است.
وی ادامه داد: معمولا در مناسبتهای خاص تقاضا افزایش مییابد و قیمتها نیز به تبع آن افزایشی می شود. از طرفی درخواست خرید بلیت پرواز رفت تهران_ نجف زیاد ولی برگشت آن کم است و هواپیماها معمولا یا خالی برمیگردند یا تعداد مسافران بسیار کمی دارند. برای مثال اگرچه ممکن است پروازهای رفت تهران به نجف تا حدود ۱۰ میلیون تومان هم برسد اما برای دوشنبه پرواز بازگشت نجف به تهران با یک میلیون و ۶٠٠ هزارتومان هم انجام می شود.
دبیرانجمن شرکتهای هواپیمایی با تاکید براینکه بازار سیاهی در تعیین بلیت هواپیما در این بخش راه نیفتاده و شرکتها خودشان قیمتها را تعیین میکنند، افزود: شرکتها برای اینکه بتوانند هزینههای خود را پوشش دهند باید قیمت بلیت را به گونهای تعیین کنند که بین رفت و برگشت تعادل ایجاد شود.
اسعدی سامانی در پایان گفت: شرکتها سقف نرخ را باتوجه به هزینهها و تقاضا در مسیر رفت و برگشت تعیین می کنند. حداقل شش میلیون تومان هزینه هر صندلی به نجف است. باتوجه به اینکه هزینه فرودگاهی در آنجا ارزی پرداخت می شود قیمت تعیین شده برای بلیتها زیاد نیست.
پایان خبر وایتال
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازار سیاهی برای نرخ پروازهای تهران – نجف ایجاد نشده است/ هزینه هر صندلی به نجف حداقل ۶ میلیون" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازار سیاهی برای نرخ پروازهای تهران – نجف ایجاد نشده است/ هزینه هر صندلی به نجف حداقل ۶ میلیون"، کلیک کنید.