آفتاب نیوز :
عرضه خودروهای وارداتی برقی برای اولین بار و برای عموم مردم در سامانه ویژه خود با عنوان «سامانه یکپارچه عرضه خودروهای برقی» از 30 اردیبهشت آغاز و تا 5 خرداد ماه ادامه یافت. هر چند بحث راه اندازی سامانه ویژه مختص خودروهای برقی از مدت ها قبل مطرح بود، اما عرضه این خودروها به یکباره و ناگهانی آغاز شد و 7 مدل خودروی برقی توسط 6 شرکت واردکننده عرضه شد.
شرایط ثبت نام برای خودروهای وارداتی برقی هم تسهیل شد و تنها شرط برای این کار وکالتی کردن حساب و بلوکه کردن 100 میلیون تومان بود.
برخلاف انتظار و تصور، استقبال خوبی هم از عرضه خودروهای وارداتی برقی شد، به طوری که 140 هزار نفر داوطلب دریافت خودروی برقی وارداتی شدند و 14 هزار میلیارد تومان پول بلوکه کردند. با این حال با وجود گذشت 10 روز از پایان ثبت نام خودروهای برقی وارداتی، خبری از تعیین تکلیف متقاضیان نیست.
ضیغمی در مورد روش تخصیص خودروهای وارداتی برقی برای ثبت نام کنندگان از لفظ اولویت بندی استفاده کرده بود و چون توضیحی در مورد چگونگی این اولویت بندی نداده بود باید آن را همان قرعه کشی بدانیم.
او گفته بود تنها به افرادی که در اولویت بندی، اسامی آنها اعلام شود مشمول تخصیص خودرو خواهند بود و دیگران مانند گذشته صفی از متقاضیان تشکیل نخواهد شد.
او در این باره گفته است که «با توجه به اینکه تعداد درخواست بالا است، این امکان وجود ندارد که برای خرید خودروهای برقی در این سامانه، صف تشکیل شود و پس از اینکه متناسب با تعداد خودروهای موجود، افراد مشخص شوند و عملاً الباقی مشمول «عدم تخصص» یا «ابطال» خواهند بود و از این نوبت حذف خواهند شد و همچون مدل عرضه خودروهای بنزینی این گونه نخواهد بود که مجدد در همین گروه امکان ثبت نام داشته باشند، بنابراین افرادی که عدم تخصیص داشته باشند، ابطال صورت می گیرد و این افراد برای ثبت نام در طرح عرضه خودروهای برقی، بایستی از اول ثبت نام کنند.»
علاوه بر این ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران سه شنبه، 8 خرداد ماه اعلام کرده بود که نتایج عرضه خودروهای وارداتی برقی هفته آینده مشخص می شود.
در حالی هفته بعدی که ضیغمی وعده داده بود رو به اتمام است که خبری از مشخص شدن اولویت بندی خودروهای برقی نیست و ثبت نام کنندگان چشم به راه هستند؛ ضمن اینکه در این بین خبرهای مبنی بر این که پول های بلوکه شده با تاخیر آزاد شده نیز به گوش می رسد.
پیگیری های خبرنگار اقتصادآنلاین از مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت و همچنین مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه خودروها بی نتیجه باقی مانده است. آنها باید به این سوال پاسخ بدهند که چرا بدون سنجیدن جوانب امر، وعده های توخالی می دهند و گیر کار کجاست که تکلیف متقاضیان مشخص نمی شود.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وعده های بی سرانجام در مورد خودروهای برقی وارداتی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وعده های بی سرانجام در مورد خودروهای برقی وارداتی"، کلیک کنید.