محمدحسین شیرینکار – خبرگزاری وایتال | اخبار ایران و جهان

  • استان: قزوین
  • حوزه انتخابیه: بویین زهرا و اوج
  • شعار انتخاباتی: (نه به شعار _آری به اقدام)

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری وایتال با عنوان «با وایتال انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

محمدحسین شیرینکار یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ هایشان به سوالات وایتال در دو بخش کشوری و استانی را می خوانید:

– محمدحسین شیرینکار در سال 1353 در قزوین متولد شدم. کودکی، تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را قزوین گذراندم. نوجوانی من در مساجد، پایگاه های بسیج و حوزه علمیه قزوین طی شد در سال 1371 در مقطع کارشناسی الهیات گرایش ادیان و عرفان دانشگاه تهران

* مهم ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

تدوین و تصویب قانون انتخابات مجلس و اصلاح آن توسط افراد ذی نفع (خود نمایندگان)

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

1- ساز و کار انتخابات نمایندگان در قانون انتخابات باید اصلاح گردد به نحوی که برای ورود افراد به عرصه رقابت به عنوان پیش فرض آزمونی از مفاد علمی مانند قانون اساسی،قانون آیین نامه داخلی مجلس،حقوق اساسی و قانون برنامه توسعه صورت پذیرد ،در صورت کسب نمره قبولی و طی مصاحبه علمی و صلاحیت سنجیهای مختلف از جمله سلامت روان، اخلاق و… و کسب حدنصاب لازم اجازه ثبت نام برای ورود به عرصه داوطلبی را داشته باشد. 2- با روش های مختلف حریت و استقلال مجلس باید حفظ شود تا بتوانند اقدامات نظارتی را انجام دهند

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

چون برای اضافه مردم تصمیم می گیرند باید به گونه ای زندگی کنند که از حال آن طبقه باخبر باشند و با تجمل گرایی این امکان از بین خواهد رفت.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه ها چه تاثیری می تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همکاری و همراهی با روش اصلاح و رفع ایراد و همپوشانی و تکمیل پازل باید همراه باشد نه توجیه اغلاط

* مسوولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

جدایی از مردم و عملاً از بین رفتن قاعده وکالت از جانب موکلان

*مردمی بودن یکی از خصیصه های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام زدگی و طرح شعارهای غیر واقع بینانه اسیر شود؟

امیر المومنین فرمودند ایاک و الاحتجاب خود را تافته جدا دانستن و خط خود را در مشکلات از مردم جدا کردن آسیب این وادی است

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسوولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

اولویت برای نمایندگی پرهیز از بخشی نگری و التزام به نگاه ملی است

  • سوالات استانی:

* برنامه شما برای احیا و افزایش بهره وری واحدهای صنعتی استان قزوین چیست؟

باید این موضوع از نزدیک و با حضور دست اندر کاران واقعی آن بررسی و راهکارهای آن مورد مداقه قرار گرفته و حل آنها و روش آن امکان سنجی شود

* تدبیر شما برای توسعه شبکه های انتقال آب و گاز در استان قزوین چیست؟

باید با حضور کارشناسان بررسی و موضوع با عنایت به تجارب موفق در سایر استان ها و حتی سایر کشورها با توجه به ظرفیت های موجود و کسب منابع مالی لازم تمشیت شود

* استان قزوین با کمبود سرانه تخت بیمارستانی مواجه است. سرانه تخت های بیمارستانی قزوین 20 درصد کمتر از استاندارد کشوری است. برای حل این معضل چه برنامه ای دارید؟

این گونه موضوعات با بررسی دقیق و تشکیل جلسات مشترک بین کمیسیون بهداشت مجلس، وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه باید بررسی و امکان سنجی شود

محمدحسین شیرینکار

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "محمدحسین شیرینکار – خبرگزاری وایتال | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "محمدحسین شیرینکار – خبرگزاری وایتال | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.