ویتامین مفید برای هوش کودک

افزایش هوش و تمرکز بچه ها موضوعی ست که در شکل دادن آینده آن ها به طور مستقسم موثر است و باید جدی گرفته شود. تقویت هوش کودکان مسیله ای ست که باید برای آن یک برنامه ریزی دقیق و اصولی داشته باشید. خرید بیسیم اسباب بازی شارژی، به کودکان امکان می دهد تا به راحتی و بدون دغدغه از بازی هایشان لذت ببرند، زیرا نیازی به تعویض باتری ندارند . این موضوع فرایندی ست که باید به مرور صورت گیرد و نیاز به صبر و حوصله فراوانی دارد. برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها نیازی نیست برنامه روزانه آن ها را با کلاس های فشرده آموزشی پرکنید. بخش زیادی از ترفندهای تقویت هوش، مبتنی بر روش های غیرمستقیم، بازی های جذاب و سرگرمی ست.

ویتامین مفید برای هوش کودک

نقش تغذیه در رشد مغزی کودکان

افزایش هوش و تمرکز بچه ها به صورت مستقیم با تغذیه آن ها مرتبط است. رژیم غذایی آن ها باید از بدو تولدشان مورد توجه قرار گیرد. تکوین اولیه نورون های مغز از ماه های اول بارداری آغاز می شود؛ با این حال توسعه و رشد تا بعد از تولد ادامه دارد. تغذیه مناسب برای تقویت هوش کودکان یک عامل حیاتی و تعیین کننده است. کمبود مواد مغذی مهم می تواند موجب اختلال جبران ناپذیر در رشد شناختی و قوه ادراک کودک شود. رشد مغز در سنین مختلف نیازمند مقادیر متفاوتی از مواد مغذی ست. کمبود این مواد در سنین پایین می تواند عواقب شدیدی داشته باشد و حتی روی میزان هوش کودک تاثیر بگذارد.

افزایش هوش و تمرکز بچه ها با تغذیه سالم، روشی ست که توسط اکثر پزشکان توصیه شده است. رژیم غذایی اصولی علاوه بر کمک به سلامت جسمانی بچه ها، روی تقویت هوش آن ها هم تاثیرگذار است.  غذاهای تقویت کننده هوش کودک باید متعادل باشند و تمام گروه های غذایی را شامل شوند. شاید با شنیدن نام چربی تنها به مضرات آن فکر کنید؛ اما چربی های مفید برای تکامل مغز و بهبود عملکردهای شناختی ضروری هستند. در رژیم غذایی کودکتان باید مصرف اسیدهای چرب اشباع مانند روغن های سرخ کردنی را به حداقل برسانید و چربی های مفید را جایگزین این مواد کنید.

امگا3، امگا6 و امگا9 چربی های مفید برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها هستند. این مواد بیش از هر چیزی در غذاهای دریایی یافت می شوند. از سن پایین فرزندتان را به خوردن ماهی عادت دهید تا حافظه او تقویت شود. هنگام خرید ماهی حتما به مقدار جیوه آن توجه کنید. جلیقه پلیس، یک قسمت ضروری از لباس های حرفه ای پلیسی است که نشان دهنده اعتبار و اختیارات ماموران انتظامی است . جیوه می تواند تمام خواص مفید غذاهای دریایی را از بین ببرد. تخم مرغ یکی از بهترین و مفیدترین مواد غذایی برای کودکان است. تخم مرغ سرشار از مواد مفیدی مانند سلنیوم، ویتامین B12 و کولین است. مقدار پروتیین موجود در سفیده تخم مرغ می تواند بخش زیادی از نیاز روزانه کودکان به پروتیین را تامین کند.

سبزیجات برگی مانند کاهو، کلم و اسفناج  در سلامت مغز کودکان نقش مهمی دارند. این مواد دارای مقادیر زیادی فولیک اسید، فلاونوییدها، کاروتنوییدها و ویتامین هایی مانند E و K هستند. مطالعات مختلف، رابطه معناداری بین مصرف سبزیجات و افزایش تمرکز بچه ها در مدرسه را نشان می دهند. علاقه مندکردن کودکان به مصرف سبزیجات می تواند چالش برانگیز باشد. سعی کنید روش های مختلفی را برای دادن سبزیجات به فرزندتان امتحان کنید تا به مصرف این مواد عادت کند. دستورهای غذایی مختلف را جستجو و غذاهایی خلاقانه و خوشمزه از سبزیجات تهیه کنید. در مدل های متنوعی از غذاهای سبزیجاتی موجود است.

توت ها از محبوب ترین میوه ها بین بچه ها محسوب می شوند و اثرات فوق العاده ای روی افزایش تمرکز آن ها دارند. توت ها دارای مقادیر بالایی از آنتوسیانین هستند که نقش پررنگی در تقویت عملکردهای سیستم عصبی، تقویت حافظه و یادگیری دارد. گیاه کاکایو خواص متعددی دارد و مصرف آن برای کودکان بسیار توصیه می شود. کاکایو و فرآورده های مشتق از آن، از بهترین منابع غذایی فلاونوییدی مانند کاتچین و اپی کاتچین هستند. این ترکیبات با خاصیت ضدالتهابی خود از ساختار نورون های مغزی محافظت می کنند و باعث تقویت حافظه کودکان می شوند. شکلات هایی با خلوص بالا از جمله غذاهای تقویت کننده هوش کودک محسوب می شوند.

بهتر است برای شیرین کردن این شکلات ها به جای شکر از میوه ها استفاده شود. مرکبات سرشار از فلاونوییدهایی مانند هسپریدین و ناریروتین هستند. مصرف غذاها و نوشیدنی های غنی از فلاونویید مانند مرکبات و آبمیوه های طبیعی، به تعدیل جریان خون در مغز کمک می کند و موجب تقویت حافظه می شود. ویتامین C موجود در مرکبات برای رشد مغزی، تولید انتقال دهنده های عصبی و بهبود عملکرد نورون ها مفید است. پیشنهاد می شود برای افزایش تمرکز بچه ها در مدرسه حتما به آن ها پرتقال و لیموشیرین بدهید. انجام بازی های فکری یکی از بهترین روش ها برای افزایش هوش و تمرکز بچه هاست. این بازی ها باید جذاب باشند تا بتوانند کودک را سرگرم کنند.

معمولا بازی هایی که به صورت مستقیم هدف آموزشی دارند برای کودکان سرگرم کننده نیستند. بازی های ساده ای مانند منچ، ماروپله و خانه سازی شروع خوبی هستند. پس از این بازی ها می توانید به او شطرنج یاد دهید که در تقویت هوش کودکان اثر فوق العاده ای دارد. خرید ماسک نوپو ، یک انتخاب هوشمندانه برای حفظ بهداشت شخصی و جلوگیری از انتقال ویروس ها و باکتری هاست . بازی اعصاب سنج سیم و حلقه یکی از بهترین تمرینات برای افزایش تمرکز کودکان است. در این بازی او باید یک حلقه را بدون برخورد، از مسیری پرپیچ وخم عبور دهد. هدف از این بازی اعصاب، سنجش میزان استرس و تمرکز کودک و تلاش برای توجه و دقت در حرکات ظریف و بدون لرزش دست است. این بازی یک تمرین عالی برای حفظ هماهنگی بین چشم، دست و مغز است.

یکی از راه های ساده برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها این است که کارهایشان را به بخش های کوچک تقسیم کنند. به فرزند خود یاد دهید تا نوشته ها را پاراگراف بندی کند. به عنوان مثال به جای یک متن بلند، پاراگراف ها کوتاه را حفظ و بین آن ها استراحت کند. فلش کارت یکی از پرطرفدارترین روش ها برای تقویت هوش کودکان در سراسر دنیاست. در این روش مطالبی که کودک باید حفظ کند روی کارت های مختلف نوشته می شود و در فواصل مشخصی تکرار می شود. شما می توانید از فلش کارت های آموزشی آماده استفاده کنید؛ اما اگر خودتان به کمک فرزندتان آن را تهیه کنید، تاثیر بهتری خواهد داشت.

اگر فرزند شما اغلب کارهای خود را فراموش می کند، از او بخواهید کارهای خود را روی کاغذ بنویسد. برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها بهتر است برای آن ها یک دفتر مخصوص بخرید و از آن ها بخواهید تمام کارها و تکالیف روزانه شان را یادداشت کنند. افزایش تمرکز بچه ها در مدرسه یکی از چالش های همیشگی والدین است. برای این منظور، راه های مختلفی وجود دارد که لازمه آن ها صبر و برنامه ریزی دقیق است. شما باید در قدم اول غذاهای تقویت کننده هوش کودک را بشناسید و از سن کم برای آن ها یک برنامه غذایی اصولی در نظر بگیرید. بازی های فکری، برنامه ریزی، استراحت کافی و دادن جایزه، از بهترین راه ها محسوب می شوند.

شما چه راهکارهایی برای افزایش هوش و تمرکز بچه ها پیشنهاد می کنید؟ به نظر شما تغذیه چه نقشی دزمان مطالعه: 8 دقیقه تغذیه صحیح برای همه جنبه های سلامت کودکان از جمله رشد و عملکرد مغز آن ها اهمیت دارد. رشد سریع مغز، در دو سال اول زندگی اتفاق می افتد. در واقع وزن مغز کودک تا دو سالگی به 80 درصد وزن بزرگسالی آن می رسد. مغز کودک تا دوران نوجوانی به رشد خود ادامه می دهد؛ مخصوصا در قشر پیش پیشانی. این قسمت از مغز به عنوان مرکز شخصیت شناخته می شود و ناحیه ای از مغز می باشد که با برنامه ریزی، حافظه، تصمیم گیری و سایر عملکردهای اجرایی مغز مرتبط است.

در این مقاله از به معرفی تعدادی از غذاهای مفید برای کمک به رشد و سلامت مغز کودکان می پردازیم و در ادامه دو شربت برای تقویت حافظه کودکان (و سایر جنبه های سلامتی آن ها) را به شما معرفی می کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. آجیل ها و دانه ها خوراکی هایی مغذی هستند و حاوی مقادیر بالایی از بسیاری از مواد مغذی مرتبط با عملکرد شناختی بهتر می باشند. این مواد مغذی شامل ویتامین E، زینک، فولات، آهن و پروتیین هستند. مطالعات همچنین نشان داده اند که مصرف آجیل می تواند به بهبود کیفیت رژیم غذایی کودکان و افزایش دریافت مواد مغذی ضروری از جمله چربی های سالم، پروتیین و فیبر کمک کند.

کیفیت بالاتر رژیم غذایی با عملکرد شناختی و تحصیلی بهتر مرتبط است. علاوه بر این، آجیل ها، دانه ها و کره های آن ها خوراکی های مناسبی برای کودکان هستند که می توانند به افزایش کیفیت مواد مغذی وعده های غذایی و میان وعده های آن ها کمک کنند. تحقیقت نشان می دهد که سبزیجات مغذی برای سلامت مغز کودکان مهم هستند. سبزیجات برگی سبز از جمله اسفناج و کاهو حاوی ترکیبات محافظت کننده از مغز از جمله فولات، فلاونوییدها، کاروتنوییدها و ویتامین های E و K1 هستند. از برخی از این ویتامین ها در مکمل های تغذیه ای کودکان از جمله انواع شربت برای تقویت حافظه کودکان استفاده می شود.

یک مطالعه نشان داد کودکانی که فولات دریافتی آن ها کافی بود، نسبت به کودکانی که فولات دریافتی آن ها ناکافی بود،  نمرات شناختی بهتری داشتند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از غذاهای غنی از کاروتنویید (مانند سبزیجات برگی) می تواند عملکرد شناختی را در کودکان تقویت کند. در این مقاله از مجله سلامت مفید طب به معرفی تعدادی از خوراکی های مفید برای رشد و نمو مغز کودکان و بهبود عملکرد شناختی آن ها پرداختیم. همان طور که گفته شد این خوراکی ها حاوی برخی از مواد مغذی ضروری برای نمو مغز کودکان هستند.

جمع بندی

علاوه بر این، گفتیم که تامین برخی از این مواد مغذی از طریق غذا دشوار است و گاهی استفاده از مکمل های تغذیه ای برای کودکان می تواند مفید باشد. در آخر نیز به معرفی دو شربت برای تقویت حافظه کودکان پرداختیم که حاوی تعدادی از مواد مغذی معرفی شده در این مقاله هستند. شما می توانید برای تهیه انواع از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید: توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ویتامین مفید برای هوش کودک" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ویتامین مفید برای هوش کودک"، کلیک کنید.