علایم کودک اوتیسم سه ساله

از آنجایی که اختلال اوتیسم علایم گسترده ای دارد و هر کودک الگوی علایم مخصوص به خودش را دارد، شناسایی علایم اوتیسم در کودکان بسیار سخت و نیازمند به داشتن اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با علایم اوتیسم در کودکان است. هیچ آزمایش خون یا تصویربرداری وجود ندارد که بتوان از آن برای تشخیص ASD استفاده کرد. در عوض، پزشکان با مشاهده رفتار کودکان و نظارت بر رشد آنها، اوتیسم را تشخیص می دهند. در طول معاینه، پزشک از شما سوالاتی در مورد رفتار فرزندتان می پرسد تا ببیند آیا او به نقاط عطف رشد استاندارد رسیده است یا خیر. صحبت کردن و بازی با کودکان نوپا به پزشکان کمک می کند تا علایم اوتیسم را در یک کودک سه ساله تشخیص دهند. اگر کودک سه ساله شما علایم اوتیسم را نشان می دهد، ممکن است پزشک برای معاینه بیشتر مراجعه به متخصص را توصیه کند.

علایم کودک اوتیسم سه ساله

در سری مقالات قبل درباره ی این صحبت کردیم که اوتیسم چیست؟ و با انواع اختلال اوتیسم آشنا شدیم. نگاهی به میزان شیوع این بیماری در جهان، علت ، علایم و نحوه تشخیص آن انداختیم. برخی از طرفداران بازی ها و کمیک های اسپایدرمن ، لباس اسپایدرمن کودکانه خود را به عنوان قسمتی از تجربه خود در مراسم های مختلف میپوشند  . محققان می گویند ابتلا به اوتیسم و بیماری های طیف آن (ASD) از جمله سندرم اسپرگر از دوران جنینی رخ می دهد و با بررسی دقیق حالت های نوزاد می توان تا قبل از یک سالگی بیماری را شناسایی کرد. این روزها به نظر ضروری می رسد، تمامی والدین از همان ماه های اولیه تولد کودک در کنار مشاهده رشد نوزاد و عملکرد طبیعی اعضای بدن، کودک خود را از نظر امکان ابتلا به اوتیسم نیز مورد بررسی قرار دهند.

از آن جایی که بعضی از کودکان سالم هم گاهی رفتارهای مشابه اوتیسم دارند، ممکن است تشخیص این که آیا یک کودک مبتلا به اوتیسم است یا خیر، گاهی دشوار باشد. بنابراین، از آنجایی که تشخیص این اختلال کاملاً مبتنی بر مشاهدات رفتاری و اطلاعات گزارش شده توسط والدین است، افزایش اطلاعات تمام والدین درباره ی علایم اوتیسم در کودکان ضروری می باشد. سن تشخیص اوتیسم در کودکان سن مناسب برای تشخیص قطعی اوتیسم توسط متخصص معمولاً از حدود 18-24 ماهگی است که کودک شروع به ارتباط کلامی می کند و تعامل با محیط بیشتر شکل می گیرد. در نتیجه، اوتیسم اغلب باید در کودکان کم تر از سه سال یا کوچک تر تشخیص داده شود.

اما متاسفانه اغلب کودکان مبتلا، تا به سن 4 سالگی یا بیشتر تشخیص اوتیسم را دریافت نمی کنند. تشخیص معتبر اوتیسم کودکان در سن 2 سالگی هم امکان پذیر است. بسیاری از والدین، قبل از 1 سالگی فرزند خود، متوجه علایم اولیه اوتیسم می شوند و تا سن 18 ماهگی کودک، به تفاوت های او با سایر کودکان پی می برند. سن طلایی درمان کودکان اوتیسم تا 5 سالگی است و هر چقدر که درمان یک کودک مبتلا به اوتیسم زودتر آغاز شود، نتایج بهتری به دست خواهد آمد. در واقع هرچه تشخیص در سنین کمتری صورت گیرد و اقدام به درمان و آموزش سریع تر باشد کودکان پیشرفت بیشتری می کنند. کودکانی که به موقع درمان و آموزش دیده اند، عملکردشان به دیگر کودکان نزدیک تر است.

به طور خلاصه می توان گفت، اوتیسم در سال های اول زندگی خود را نشان می دهد. به صورتی که 50 درصد والدین پیش از 12 ماهگی و 80 تا 90 درصد والدین پیش از 24 ماهگی متوجه علایم این اختلال در کودکشان می گردند. آمارهای فعلی نشان می دهد که حدود سه تا پنج کودک در هر 1000 نفر مبتلا به اختلال طیف اوتیسم هستند. به طور کلی چالش های زیادی برای تشخیص اوتیسم در دوران پس از زایمان وجود دارد. هیچ نشانگر زیست شناختی یا آزمایش پزشکی برای تشخیص اوتیسم وجود ندارد و همه چیز به مشاهدات عینی اطرافیان بستگی دارد. کودکان مبتلا به ASD معمولاً متفاوت از دیگران تعامل و ارتباط برقرار می کنند.

اختلال طیف اوتیسم (ASD) گروهی از ناتوانی های رشدی است که توانایی فرد را برای اجتماعی شدن و برقراری ارتباط مختل می کند. بر اساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، ASD از هر 59 کودک آمریکایی 1 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلالات عصبی رشدی (مغزی) گاهی اوقات قبل از یک سالگی قابل تشخیص هستند، اما اغلب تا مدت ها بعد تشخیص داده نمی شوند. اکثر  کودکان مبتلا به اوتیسم پس از سه سالگی تشخیص داده می شوند. و در برخی موارد، اوتیسم را می توان از 18 ماهگی تشخیص داد. مداخله زودهنگام موثرترین اقدام است. بنابراین هرگونه علایم اوتیسم در کودکان سه ساله باید توسط یک متخصص ارزیابی شود . علایم ASD از فردی به فرد دیگر متفاوت است. و در طیف وسیعی از شدت قرار می گیرد که به عنوان “طیف” شناخته می شود.

آنها همچنین متفاوت از دیگران یاد می گیرند و فکر می کنند. برخی از آنها به شدت به چالش کشیده می شوند و به کمک قابل توجهی در زندگی روزمره نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر عملکرد بالایی دارند. لباس های سگ های نگهبان ، با طراحی هایی که به تهویه هوا و تنفس آسان کمک می کنند، از راحتی بیشتری برخوردار هستند . تشخیص زودهنگام اوتیسم در کودکان کمک می کند تا با آموزش های خاص به کودک تا حدی مشکلات رشدی و رفتاری او را کاهش دهید. در این مقاله با ما باشید تا علایم اوتیسم، این اختلال حرکتی- رفتاری را در سنین مختلف بهتر بشناسید. اوتیسم چیست؟ اوتیسم در رشد کودک سبب تاخیر شده و در یادگیری کلام، بازی کردن و ارتباط با دیگران اختلال ایجاد می کند و به همین دلیل به آن اختلال حرکتی رفتاری می گویند.

علایم اختلال اوتیسم بسیار گسترده بوده و در حالی که برخی کودکان چند علامت خاص از آن را تجربه می کنند برخی دیگر با موانع زیادی برخورد می کنند که زندگی شان را فلج خواهد کرد. کودکان مبتلا به اوتیسم در هر طیفی از این اختلال که قرار بگیرند سه مشخصه اصلی خواهند داشت: اختلال در برقراری ارتباط کلامی و غیرکلامی، عدم ارتباط با جهان اطراف و عدم انعطاف پذیری در رفتار. علت ایجاد اوتیسم چیست؟ در مورد علل بروز اوتیسم و بهترین درمان برای آن حرف و حدیث های بسیاری وجود دارد اما یک مسیله واضح است و آن اینکه کودکانی که در سن پایین مشکل شان تشخیص داده می شود را بهتر می توان درمان کرد. با این وجود در هیچ سنی پس از تشخیص اختلال نباید ناامید بود و کودک را ر ها کرد. درمان ها می تواند اثرات ناشی از این اختلال را کاهش داده و به مستقل شدن کودک در زندگی کمک کند.

علایم اوتیسم

والدین بهترین افراد برای تشخیص علایم اوتیسم در نوزادان و کودکان هستند. آن ها در جایگاهی قرار دارند که می توانند رفتار های کودک را دیده و بررسی کنند . گاه یک روانپزشک یا روانشناسی که تنها 15 دقیقه با فرزند شما در ارتباط بوده نمی تواند متوجه اختلال شود. علایم در پسران در مقابل دختران علایم اوتیسم به طور کلی برای پسران و دختران یکسان است. با این حال، در پسران بسیار بیشتر از دختران تشخیص داده می شود.  علایم کلاسیک اغلب در مانور کج توصیف می شود. به عنوان مثال، علاقه بیش از حد به قطار، چرخ های کامیون یا چیزهای بی اهمیت اغلب بسیار قابل توجه است. دختری که با قطار، کامیون یا دایناسورها بازی نمی کند، ممکن است رفتارهای کمتر قابل توجهی از خود نشان دهد، مانند مرتب کردن یا پوشاندن عروسک ها به روشی خاص.

دختران مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا نیز زمان کمتری برای تقلید از رفتارهای اجتماعی  دارند. طرح ها و الگوهای لباس بتمن پسرونه ، با توجه به روند مد و فشن جدید، همیشه مورد توجه باقی می مانند . تفاوت بین علایم خفیف و شدید اختلالات اوتیسم در طیفی از خفیف تا شدید قرار دارند. برخی از کودکان مبتلا به ASD مهارت های یادگیری و حل مسیله پیشرفته ای دارند. در حالی که برخی دیگر نیاز به کمک برای انجام فعالیت های روزانه دارند. با توجه به معیارهای تشخیصی انجمن روانپزشکی آمریکا ، سه سطح اوتیسم وجود دارد که بر اساس میزان حمایتی که یک فرد نیاز دارد، تعریف می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علایم کودک اوتیسم سه ساله" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علایم کودک اوتیسم سه ساله"، کلیک کنید.