دلیل روشن نشدن وای فای تلویزیون

قابلیت اتصال به وای فای یکی از برجسته ترین خصوصیات تلویزیون های مدرن امروزی است. گاهی پیش می آید که عملکرد دستگاه دچار اختلال شده و به وای فای متصل نمی شود، به همین دلیل در این مقاله بر آن شده ایم که علت وصل نشدن تلویزیون به اینترنت را بررسی کنیم، تا در اسرع وقت بتوانید نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید

دلیل روشن نشدن وای فای تلویزیون

راه کارهای رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت

در بسیاری از مواقع تعمیر تلویزیون سونی و برطرف کردن مشکل عدم اتصال تلویزیون به اینترنت ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. چند راه حل عالی برای رفع این مسیله در زیر آمده است

بررسی شبکه اتصال

گاهی علت وصل نشدن تلویزیون به اینترنت به دلیل اختلال در شبکه وای فای و یا خراب بودن کابل سیم تلفن است. بهتر است قبل از هر کاری کابل های سیم کشی خطوط تلفن را بررسی کرده و از سالم بودن آن مطمین شوید. در مرحله بعد ببینید که آیا وسایلی مانند

موبایل به وای فای مربوطه متصل می شوند یا نه؟

حتی گاهی ممکن است که رمز وای وای را اشتباه وارد کرده باشید. برای آنتن دهی مطلوب مودم باید آن را حتی المقدور نزدیک تلویزیون قرار دهید، توصیه می شود که فاصله مودم از دستگاه بیشتر از 7 متر نباشد.

ری استارت کردن مودم و تلویزیون

ری استارت تلویزیون و همچنین مودم می تواند مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت را حل کند. برای این کار لازم است که هر دو دستگاه را به مدت 15 الی 20 دقیقه خاموش کرده و از برق بکشید. چنانچه با ری استارت نیز مشکل برطرف نشد، می توانید به سراغ مرحله بعد بروید.

تنظیم ساعت و تاریخ تلویزیون

گاهی اوقات علت وصل نشدن تلویزیون به اینترنت به دلیل اشتباه تنظیم شدن زمان و تاریخ است. به منظور آپدیت این این دو گزینه، وارد تنظیمات تلویزیون شده و ساعت و تاریخ را از طریق بخش Time & Date  تنظیم نمایید.ممکن است اینترنت تلویزیون شما به دلیل تحریم ها پشتیبانی نشود، ساعت و تاریخ را به میلادی تغییر داده و لوکیشن را به یک کشور دیگر به جز ایران تغییر دهید

جداکردن کلیه ابزارهای ذخیره سازی از دستگاه

یکی از علل عدم اتصال تلویزیون به اینترنتی این است که وسایلی مانند فلش همواره به دستگاه متصل هستند. اگر با هیچ یک از روش هایی ذکر شده در بالا، باز هم شاهد این بودید که تلویزیون به اینترنت وصل نمی شود، بهتر است کلیه ابزارهای ذخیره سازی همچون مموری کارت، فلش و غیره را از تلویزیون جدا کنید. این ابزار به مرور زمان موجب آسیب رسیدن به تلویزیون می شوند، لذا باید بعد از بار استفاده به طور کامل از دستگاه جدا شوند.

غیر فعال کردن مک آدرس مودم

بعضی مواقع وصل نشدن تلویزیون به اینترنت ممکن است به خاطر فعال بودن محدودیت مک آدرس مودم باشد. برای برطرف کردن این مشکل کافیست که به بخش تنظیمات مودم بروید و اقدام به غیر فعال کردن مک آدرس آن نمایید.

بروزسازی تنظیمات DNS

یکی دیگر از دلایل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت، به هم خوردن تنظیمات DNS دستگاه است. برای رفع این مشکل می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1) به بخش تنظیمات تلویزیون وارد شوید و گزینه Network را انتخاب نمایید، سپس از منوی ظاهر شده بر روی گزینه Network Settings کلیک نمایید.

2) گزینه Start را بزنید و سپس برروی IP Settings کلیک کنید.

3) در مرحله بعدDNS mode  را انتخاب کرده و از بین موارد نمایش داده شده گزینه Manual را انتخاب کنید. با فشردن OK وارد مرحله بعد می شوید

4) عدد 8888 را وارد نمایید و در نهایت OK را انتخاب کنید.

دور کردن وسایل هم فرکانس

بعضی از وسایل نظیر تلفن بی سیم و غیره از باندهای هم فرکانس وای فای استفاده می کنند و اغلب موجب عدم اتصال تلویزیون به ایترنت می گردند. برای جلوگیری از اختلال در عملکرد تلویزیون، بهتر است که این لوازم با فاصله مناسبی از دستگاه قرار داده شوند.تلویزیون سونی یکی از بهترین و معتبرترین برندهای تولیدکننده تلویزیون است که محصولات خود را در طراحی ها و مدل های مختلفی به بازار عرضه می کند. خانه سونی، نسل جدیدی از انواع تلویزیون هوشمند را به مخاطبان خود معرفی کرده که قابلیت های ویژه ای در آن نهفته شده است. یکی از این قابلیت ها، امکان اتصال به وای فای دایرکت تلویزیون است که جزء شگفتی های این محصول محسوب می شود.

گاهی اوقات  تلویزیون سونی می تواند به وای فای متصل شود، اما در دسترسی آن به اینترنت مشکلاتی وجود دارد. از این قبیل مشکلات وای فای تلویزیون سونی می توان به موارد دیگری نیز اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم راهکارهایی را جهت رفع این مشکلات به شما ارایه کنیم.با اتصال تلویزیون به شبکه Wi-Fi، شما می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و از خدمات آنلاین مثل استریم ویدیوها، تماشای ویدیوهای آنلاین در سایت advancedtelevisionrepair.com ، جستجوی محتوا و استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای اینترنتی بر روی تلویزیون خود بهره ببرید.

وای-فای تلویزیون به شما امکان می دهد:

  • استفاده از خدمات استریمینگ: با اتصال تلویزیون به Wi-Fi، می توانید به پلتفرم های استریمینگ مثل Netflix، YouTube، Amazon Prime و Disney+ دسترسی داشته باشید و محتواهای آنلاین را به صورت زنده یا بازپخش تماشا کنید.
  • دسترسی به محتوای آنلاین: با اتصال به اینترنت، می توانید ویدیوها، عکس ها و موسیقی ها را از اینترنت یا دستگاه های دیگری که به شبکه متصل هستند، به تلویزیون خود منتقل کنید و تماشا یا مشاهده کنید.
  • استفاده از برنامه ها و نرم افزارها: برخی از تلویزیون ها از برنامه ها و نرم افزارهای مختلفی پشتیبانی می کنند که می توانید با اتصال به Wi-Fi از آنها استفاده کنید. این برنامه ها می توانند مرتبط با اخبار، ویدیوها، بازی ها و سایر محتواها باشند.
  • بروزرسانی های آنلاین: برخی تلویزیون ها به صورت خودکار از طریق اینترنت بروزرسانی می شوند و امکان بهبود عملکرد و اضافه شدن ویژگی های جدید را دارند.

رفع مشکلات وای فای تلویزیون سونی

مشکلات وای فای تلویزیون سونی می تواند شامل عدم اتصال به اینترنت، وصل و قطع شدن های پیاپی یا قطع کامل آن باشد. گاهی اوقات تمایل داریم محتواهای آنلاین مورد علاقه مان را همچون فیلم و سریال، از طریق تلویزیون ببینیم. چنین مشکلاتی در اتصال تلویزیون سونی به وای فای یا اینترنت می تواند بسیار آزاردهنده باشد.هر چند که این مشکلات در برخی از مدل های این تلویزیون رایج هستند. برای رفع مشکلات وای فای تلویزیون سونی، تنها کافیست مشکل اصلی را شناسایی کنید. پس از پی بردن به علت اصلی مشکل، می توانید از راهکارهایی که در بخش های آتی ارایه می کنیم، استفاده کنید. اما بیایید پیش از ارایه راهکارها، با انواع مشکلات وای فای تلویزیون سونی آشنا شویم.

انواع مشکلات وای فای تلویزیون سونی

قابلیت اتصال به اینترنت در تلویزیون سونی، یکی از امکانات منحصر به فرد و ویژه ای است که باعث می شود این برند جایگاه ویژه ای در میان تولیدات عرضه شده به بازار داشته باشد. در واقع این روزها، اینترنت به طور گسترده ای در زندگی ما انسان ها فراگیر شده و تمام جنبه های زندگی ما را در بر گرفته است. از این رو نیاز به اینترنت و دستگاه هایی که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشند، بیش از پیش احساس می شود.

شما با رفتن به تنظیمات تلویزیون سونی می توانید آن را برای اتصال به وای فای و در نهایت اتصال به اینترنت و استفاده از وب سایت youtube.com آماده کنید. گاهی اوقات در این مرحله مشکلاتی به وجود می آید که باعث می شود تلویزیون امکان دسترسی به محتواهای آنلاین و اپلیکیشن های مختلف را نداشته باشد و در واقع اختلالاتی در اینترنت ایجاد می شود. از رایج ترین و معمول ترین مشکلات وای فای تلویزیون سونی، می توان به عدم اتصال به اینترنت اشاره کرد.

قدیمی بودن نرم افزارها

این روزها همه چیز در حال بروزرسانی است. بنابراین سیستم عامل ها یا نرم افزارهای قدیمی از رده خارج یا منسوخ می شوند و کار با آن ها می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد. البته تلویزیون های سونی جزء پیشرفته ترین محصولات بازار هستند که قابلیت بروزرسانی دارند. بنابراین شما می توانید در صورت نیاز سیستم عامل تلویزیون را بروزرسانی کرده و مشکل اتصال به وای فای را از این طریق حل کنید.

ضعیف بودن قدرت سیگنال

گاهی اوقات ضعیف بودن سیگنال ها که امری رایج و طبیعی است، می تواند باعث عدم اتصال تلویزیون سونی به وای فای شود. اگر تجهیزات بی سیم شما قدیمی و از کار افتاده هستند، بهتر است ابتدا این تجهیزات و اتصالات را با نمونه های جدید تعویض کنید. همچنین بهتر است فاصله میان تلویزیون و مودم کم باشد تا قدرت سیگنال بیشتر شود.

مشکلاتی در تنظیمات شبکه

وجود مشکلاتی در پیکربندی شبکه، تنظیمات اشتباه و نادرست DNS و همچنین تداخلات در آدرس باعث می شوند تا آدرس آی پی (IP) تلویزیون سونی نامعتبر شود. این مشکلات از رایج ترین مواردی هستند که از اتصال تلویزیون به وای فای جلوگیری می کنند.

حداکثر تعداد دستگاه های مجاز برای اتصال به مودم

مودم ها بسته به طراحی، تکنولوژی و فناوری که در ساخت آن ها به کار رفته، قابلیت های مختلفی برای پشتیبانی از سیستم های مختلف دارند. تعداد دستگاه های مجاز برای اتصال به هر مودم متفاوت است. در بسیاری از مودم های بی سیم این امکان وجود دارد که حداکثر 250 دستگاه را به طور همزمان به آن ها وصل کرد.البته اگر تمایل داشته باشید، می توانید این تعداد را خودتان کمتر کرده و اتصال دستگاه های مختلف به مودم را محدود کنید. در صورتی که مودم خانه شما به حداکثر آستانه مجاز برای اتصال دستگاه ها رسیده باشد، احتمالا سیستم تلویزیون شما را پذیرش نمی کند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دلیل روشن نشدن وای فای تلویزیون" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دلیل روشن نشدن وای فای تلویزیون"، کلیک کنید.