رویداد «مقام مجنون» آغاز به کار کرد/ تکریم از جایگاه آشپز و آبدارچی های حسینی

رویداد «مقام مجنون» آغاز به کار کرد تکریم از جایگاه آشپز و آبدارچی های حسینی

آیین افتتاحیه رویداد «مقام مجنون» با موضوع مراسم تکریم و نکوداشت بیش از 150 پیرغلام حسینی در سراسر کشور و تجلیل از پیرغلامان تهران با محوریت آشپز ها و آبدارچی های هییات عصر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری وایتال، مراسم افتتاحیه رویداد «مقام مجنون»با موضوع  تکریم و نکوداشت بیش از 150 پیرغلام حسینی در سراسر کشور و تجلیل از پیرغلامان تهران با محوریت آشپز ها و آبدارچی های هییات عصر روز چهارشنبه 23 خرداد در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و پس از مقدمه ای معنوی، جواد حیدری رییس مجمع شاعران آیینی و عضو هییت مدیره بنیاد دعبل خزاعی به نمایندگی از بنیاد (برگزارکننده این رویداد) پشت تریبون قرار گرفت و گفت: این رویداد در سراسر کشور در حال برگزاری است و امروز افتتاحیه این رویداد شریف مقام مجنون است. جایگاه آشپز و مسیول آبدارخانه جایگاه کمی نیست. اولین آشپز دستگاه امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) است، چون در دوران اسارت زنان اردوگاه امام به قدری گریه می کردند که به آشپزی نمی رسیدند و امام زین العابدین این کار را انجام می داد.

حیدری در ادامه سخنانش پس از زنده نگه داشتن یاد چایی داران و آشپزان هییت های قدیمی تهران گفت: انشالله سایه این بزرگان بالای سر جوانان هییتی باشد و امیدوارم جوانان هییتی آداب نوکری سیدالشهدا را از این پیرغلامان که امروز اینجا هستند یاد بگیرند.

 این خبر در حال تکمیل است….

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رویداد «مقام مجنون» آغاز به کار کرد/ تکریم از جایگاه آشپز و آبدارچی های حسینی" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رویداد «مقام مجنون» آغاز به کار کرد/ تکریم از جایگاه آشپز و آبدارچی های حسینی"، کلیک کنید.